Elektroninės parduotuvės ir Lietuvos rinka

shopping_cartNors visai neseniai elektroninės parduotuvės daugeliui žmonių kėlė nuostabą, šiandien jos virsta įprasta apsipirkimo vieta. Šiose parduotuvėse lankytojai gali įsigyti beveik visas pageidaujamas prekes ar paslaugas. Atlikti pasauliniai tyrimai patvirtina, kad didžioji dalis pirkėjų pripažįsta elektroninių parduotuvių naudą. Apsipirkimas internetu Lietuvoje kasmet auga, todėl elektroninės prekybos rinka sparčiai plečiasi. Net ir įprasti prekybos centrai steigia elektronines parduotuves, kad klientai, prieš nuspręsdami įsigyti vieną ar kitą prekę, galėtų sužinoti visą aktualią informaciją arba palyginti prekes tarpusavyje.

Šiandien didžioji dalis stambių verslininkų nebeįsivaizduoja prekybos be elektroninių parduotuvių. Elektroninės parduotuvės vertinamos jau vien dėl to, kad klientai sutaupo daug laiko (jiems niekur nereikia vykti), apsipirkti galima bet kur, kur yra interneto ryšis, ir bet kuriuo paros metu. Be to, paprastai elektroninės parduotuvės siūlo mažesnes kainas, nes internetu prekiaujantiems verslininkams nereikia mokėti nuomos mokesčio už patalpas, nereikia išlaikyti darbuotojų. Internetu klientai gali įsigyti ir tokių gaminių, kurių jų gyvenamoje vietovėje nėra. Populiariausiose elektroninėse parduotuvėse parduodami drabužiai, avalynė, namų ūkio prekės, bilietai į įvairius renginius. Negalima užmiršti, kad internetinė prekyba vis dar gana nauja niša, todėl sėkmės gali susilaukti ir kitokios specializacijos elektroninės parduotuvės – svarbu kad jos būtų gerai įgyvendintos.

Elektroninės parduotuvės yra puikus pasirinkimas ir stambiems verslininkams, ir asmenims, ką tik pradėjusiems verslą. Šios parduotuvės nereikalauja didelių išlaidų ir yra puiki investicija į tolimesnę verslo plėtrą. Šiandien elektroninių parduotuvių verslas Lietuvoje įgavęs milžinišką pagreitį – šiuo metu turime daugiau nei 500 sėkmingai gyvuojančių internetinių parduotuvių. Paskata kurtis tokioms parduotuvėms Lietuvoje buvo ir ekonominė krizė. Kankinami sunkumų, daugelis verslininkų nusprendė savo verslą perkelti į internetinę erdvę ir taip sutaupyti išlaidas – elektroninės parduotuvės gerovė gali būti patikėta vieno IT specialisto rankoms. Norėdami sumažinti išlaidas iki minimumo, kai kurie verslininkai bando išsiversti vien savo jėgomis, tačiau toks požiūris ir yra dažniausia internetinės prekybos klaida. Nederėtų brautis į internetinę rinką neturint pakankamai žinių apie elektroninę komerciją. Verslininkas, neturėdamas tokių žinių, turėtų naudotis IT specialistų siūloma pagalba. Be to, reikėtų nepamiršti, kad kokybiški tekstai ir išsamūs prekės aprašymai taip pat padeda pritraukti klientus, todėl vertėtų pasinaudoti ir tekstų rašymo specialistų paslaugomis, ypač jei verslininkas yra kitakalbis.

Galimi du elektroninės prekybos vykdymo būdai: elektroninę parduotuvę galima arba nuomotis, arba susikurti individualiai. Pradedantieji arba smulkūs verslininkai dažniausiai renkasi elektroninės parduotuvės nuomos paslaugas. Šiandien Lietuvoje yra daug įmonių, kurios siūlo nuomotis standartines (sukurtas pagal šabloną) elektronines parduotuves. Įsigijus tokią elektroninę parduotuvę, tereikia sukelti prekes ir kitą klientams aktualią informaciją. Vidutiniam ir stambiam verslui tinkamiausias internetinės prekybos modelis yra individualios elektroninės parduotuvės sukūrimas atsižvelgiant į verslo poreikius. Tokia parduotuvė kuriama pagal konkrečių verslininkų pageidavimus, todėl tiek svetainės dizainas, tiek jos funkcijos yra pasirenkami individualiai.

Be to, negalima pamiršti, kad Lietuvos klientai apsiperka ne tik lietuviškose elektroninėse parduotuvėse – apsipirkimo geografija šiandien yra labai plati. Nemaža dalis visų internetu įsigytų prekių į Lietuvą atkeliauja iš Lenkijos, Didžiosios Britanijos, JAV, Vokietijos, Italijos, Kinijos, Indijos ir kitų šalių. Klientai labiausiai vertina internetu parduodamus rūbus, aksesuarus, namų apyvokos daiktus, kompiuterinę techniką. Tokiems apsipirkimo įpročiams daug įtakos turi noras sutaupyti ir galimybė rinktis iš didesnės pasiūlos. Be to, tarptautinių siuntų gabenimo laikas nuolatos trumpėja – šiandien kroviniai Europoje pristatomi per 1–5 darbo dienas.

Pirmoji elektroninė parduotuvė (amazon.com) pasaulį išvydo 1995 metais Jungtinėse Amerikos Valstijose. Šiandien internetinė prekyba klesti visame pasaulyje. Maždaug nuo 2006 metų savo jėgas internetinėje prekyboje ėmė bandyti ir Lietuvos verslininkai. Statistikos departamento duomenys patvirtina, kad elektroninių parduotuvių populiarumas Lietuvoje sparčiai auga, todėl tai yra puiki galimybė plėtoti verslą. Tačiau nepamirškite, kad sėkmingam verslui internete yra būtinos žinios tiek apie elektroninę komerciją, tiek apie IT sprendimus.

4 komentarai

  1. anon

    kuo daugiau e-parduotuvių tuo geriau paprastam vartotojui ;) didesnė konkurencija skatina mažesnes kainas ;)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *